Jakie są elementy składowe kosiarki spalinowej?

Jakie są elementy składowe kosiarki spalinowej?

Dobrym sposobem na rozwiązanie problemu z kosiarką spalinową jest poznanie wszystkich jej części. Jeśli wiesz, jakie są komponenty kosiarki spalinowej, zaoszczędzisz czas, wysiłek i pieniądze. Zasadniczą częścią kosiarki spalinowej jest gaźnik. Jest on odpowiedzialny za mieszanie powietrza i paliwa do spalania oraz reguluje ilość powietrza i paliwa dostarczanego do komory spalania.

Kosiarki bębnowe mają kołowrotek

Kosiarki bębnowe są napędzane mechanicznie, mają długi uchwyt i dwa koła na jednej osi. Ostrza wciągają trawę do kosiarki, a listwa tnąca ją ścina. Kosiarki bębnowe są bardziej efektywne przy niższych wysokościach koszenia i generalnie są lepsze dla obszarów, gdzie trawa nie jest zbyt długa lub pofałdowana. Mają również problemy z kamieniami i gałązkami, a także nie są tak skuteczne w przypadku trawy o grubej strukturze.

Kosiarki bębnowe mają mniejszy pokos niż większość innych kosiarek i łatwiej nimi manewrować. Kosiarki bębnowe mają ostrza poddane obróbce cieplnej, która zwiększa ich trwałość i ogranicza tępienie się. Szerokość ostrzy można regulować w zakresie od 0,5 do 1,75 cala. Kosiarki bębnowe mogą być używane do koszenia trawy o różnej wysokości i rodzaju, od łatwej w pielęgnacji kostrzewy do gęstej, zachwaszczonej trawy.

Kosiarki bębnowe mogą mieć od czterech do siedmiu ostrzy, a niektóre mają ich więcej. Im większa liczba ostrzy, tym dokładniejsze cięcie. Jeśli jednak kupujemy kosiarkę do średniej wielkości trawników, wystarczy kosiarka z pięcioma lub sześcioma ostrzami. Ponadto można znaleźć kosiarki bębnowe z regulowaną wysokością ostrzy. Jest to pomocne, jeśli mieszkasz w ciepłym klimacie.

Samobieżne kosiarki do trawy mają skrzynię biegów

Skrzynia biegów to układ mechaniczny, który kontroluje prędkość maszyny. Istnieją dwa rodzaje kosiarek spalinowych z własnym napędem: jednobiegowe i zmienne. W kosiarkach jednobiegowych do zmiany prędkości używa się dźwigni ręcznej, natomiast w modelach o zmiennej prędkości używa się shiftera. Samobieżne kosiarki spalinowe nie wymagają od operatora pchania maszyny – zamiast tego chodzi on za nią, prowadząc kosiarkę po podwórku.

Przekładnia znajduje się w pobliżu kół napędowych samobieżnych kosiarek spalinowych. Jeśli koła są uszkodzone, należy je wymienić. Jeśli pasek napędowy jest luźny, może być konieczna jego regulacja lub wymiana. Skrzynia przekładniowa musi być połączona z pasem napędowym. Uszkodzony przewód napędowy należy naprawić lub wymienić, jeśli jest luźny lub pęknięty. Ponadto, uszkodzona skrzynia biegów może spowodować przegrzanie maszyny, co wymaga dokonania napraw w maszynie.

Sprawdź także:  Co jest lepsze kosiarka do trawy czy kosiarka do zarośli?

Jeśli pasek napędowy jest zużyty, należy zdjąć pasek i sprawdzić, czy nie jest poluzowany. Innym częstym problemem w kosiarce spalinowej z własnym napędem jest zerwany pasek napędowy. Dzieje się tak, gdy pasek zbytnio się rozciąga. Pasek napędowy może być przestrzelony, ale nie jest to konieczne do prawidłowego działania. Jeśli chciałbyś, aby Twoja samobieżna kosiarka spalinowa była łatwiejsza do pchania, możesz usunąć pasek napędowy. Jeśli chcesz przerobić maszynę na traktor, będziesz musiał również zdemontować przekładnię i koła zębate.

Koło zamachowe

Koło zamachowe kosiarki spalinowej służy kilku celom, w tym utrzymaniu płynności pracy silnika. Magazynuje ono moment obrotowy silnika, a lamelki na zewnątrz utrzymują kosiarkę w chłodzie. Klucz, który mocuje koło zamachowe do wału korbowego jest częścią kosiarki, która może zostać uszkodzona, jeśli ostrze uderzy w nieruchomy obiekt. Jeśli klucz zostanie ścięty, może spowodować, że silnik nie będzie odpalał, a nawet nie uruchomi się.

Klucz jest małym blokiem aluminium, który pasuje do rowka wpustowego wału korbowego i koła zamachowego i pęka w razie potrzeby. Na kole zamachowym może pojawić się rdza od stałego kontaktu z ciałem stałym. Jest to spowodowane masą koła zamachowego, która powoduje jego obrót. Może to powodować trzepotanie wału korbowego lub może to być wadliwy moduł zapłonowy lub układ blokady bezpieczeństwa.

Przed podjęciem próby wymiany koła zamachowego należy spuścić benzynę. Jeśli nie spuścisz gazu, ryzykujesz uszkodzenie silnika. Aby zapobiec uszkodzeniu, do demontażu koła zamachowego należy użyć ściągacza do kół zamachowych. Ściągacz koła zamachowego nie jest bardzo drogie, a jest niezbędnym elementem wyposażenia dla każdej konserwacji kosiarki spalinowej. Po spuszczeniu paliwa należy wyłączyć silnik i zdjąć plastikową osłonę.

Sprawdź także:  Czy lepiej kosić bosymi stopami?

Blok cylindra

Blok cylindra to serce kosiarki spalinowej. Składa się on z szeregu cylindrów, z których każdy ma określone zadanie. Dobry blok cylindrów jest łatwy do rozpoznania. Kosiarka spalinowa ma z reguły klasę SG co najmniej 30. Instrukcje obsługi zawierają zwykle niejasne wskazówki i maksymalnie utrudniają montaż silnika. Należy dokładnie przeczytać instrukcję i użyć odpowiednich narzędzi. Po rozpakowaniu kosiarki można przystąpić do jej montażu. Upewnij się, że robisz to powoli i unikniesz przyciśnięcia przewodów sterujących.

Aby uruchomić silnik, należy wprowadzić idealnie wyczuwalną iskrę do mieszanki paliwowo-powietrznej tuż przed górnym martwym środkiem (TDC). Przed rozpoczęciem prac przy bloku cylindrów należy odłączyć przewód świecy zapłonowej. Jako zamiennik świecy zapłonowej można zastosować plastikową końcówkę śrubokręta. Zaleca się, aby metalowa część ostrza wkrętaka znajdowała się w odległości co najmniej 1/8 cala od bloku silnika.

Przed rozpoczęciem prac przy bloku cylindrów należy spuścić olej ze zbiornika. Zbiornik paliwa powinien być wypełniony nie więcej niż w 1/3. Można również wyjąć zbiornik paliwa. Jeśli nie jest możliwe wyjęcie zbiornika gazu, spuść olej z kosiarki za pomocą korka spustowego oleju. Następnie upewnij się, że obróciłeś kosiarkę na bok, z gaźnikiem skierowanym do góry. W ten sposób możesz sprawdzić korek spustowy pod kątem wycieku oleju i napełnić zbiornik tak, jak to konieczne.

Sprzęgło

Gdy Twoja kosiarka spalinowa zaczyna wydawać dziwne dźwięki, być może nadszedł czas, aby zabrać ją do mechanika. Jeśli słyszysz odgłosy klikania lub widzisz warkot dochodzący z silnika, to sprzęgło może mieć kłopoty. Niesprawne sprzęgło może również oznaczać, że pasek napędowy lub linka WOM jest zbyt napięta lub została uszkodzona. Profesjonalny mechanik może zdiagnozować problem i go naprawić.

Dobrym miejscem do rozpoczęcia sprawdzania sprzęgła jest miejsce pod łopatkami. Najpierw odłącz okablowanie sprzęgła elektrycznego. Następnie odkręć pokrywę koła zamachowego. Sprzęgło WOM znajduje się na wale korbowym silnika, a linka powinna znajdować się na wale korbowym silnika. Gdy już zdejmiesz przewód, przetestuj połączenie elektryczne sprzęgła za pomocą multimetru. Nie musi to być drogi multimetr; wystarczy taki, który mierzy napięcie, opór i natężenie.

Sprawdź także:  Jak wymienić filtr paliwa w kosiarce spalinowej krok po kroku

Kolejny krok w procesie rozwiązywania problemów dotyczy akumulatora. Akumulator dostarcza niezbędne napięcie do różnych komponentów kosiarki. Aby sprawdzić akumulator, umieść sondę dodatnią na dodatnim zacisku, a sondę ujemną na metalowej części silnika. Jeśli miernik pokaże napięcie mniejsze niż 12,6 V, to należy naładować akumulator. Następnie należy sprawdzić działanie solenoidu.

Rozrusznik z cewką

Jeśli rozrusznik z cewką w Twojej kosiarce spalinowej przestał działać, możesz go łatwo wymienić. Starter bijakowy można wymienić po zdjęciu górnej czarnej plastikowej osłony. Najpierw musisz usunąć śruby trzymające uchwyt startera bijakowego na miejscu. Po usunięciu śrub, podnieś czarną plastikową pokrywę z kosiarki. Powinieneś zobaczyć pod nią rozrusznik bijakowy. Rozrusznik bijakowy jest przymocowany za pomocą trzech nakrętek. Aby wymienić zespół rozrusznika bijakowego, musisz upewnić się, że nowy rozrusznik bijakowy jest kompatybilny z Twoim modelem.

Jeśli odłączyłeś świecę zapłonową, mogłeś uszkodzić rozrusznik z cewką. W takich przypadkach należy ją wymienić. Innym problemem związanym z rozrusznikiem z odzyskiem energii jest blokada hydrostatyczna, która występuje, gdy olej wycieka ze skrzyni korbowej do obudowy cylindra. Ten płyn o dużej lepkości zakleszcza cylinder i uniemożliwia obrót wału korbowego. Problem jest zwykle oczywisty, ale przy odrobinie wiedzy można mu łatwo zaradzić.

Rozrusznik rewolwerowy jest częścią łatwą do wymiany. Linka rozrusznika jest przymocowana do przedniego uchwytu kosiarki, podczas gdy silnik znajduje się pod nim. Element ten włącza mechanizm rozruchowy, który obraca silnik na tyle szybko, aby moduł zapłonowy wytworzył iskrę i zapalił paliwo w cylindrze. Lina jest połączona z systemem kół pasowych, co pozwala rozrusznikowi rewolwerowemu na automatyczne ponowne wciągnięcie silnika po pociągnięciu liny.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane
Dlaczego kosa nie startuje
Czytaj Dalej

Dlaczego kosa nie startuje

Jeśli Twoja kosa nie chce wystartować, istnieje kilka powodów, dla których może się nie udać. Najczęstsze przyczyny to…
Jak korzystać z silnika kosiarki spalinowej
Czytaj Dalej

Jak korzystać z silnika kosiarki spalinowej

Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem kosiarki gazowej czy benzynowej, możesz zastanawiać się, jak prawidłowo używać silnika kosiarki…