Jak działa napęd kosiarki

Jak działa napęd kosiarki

Istnieje kilka różnych rodzajów napędów kosiarek. Należą do nich napędy bezprzekładniowe, hydrostatyczne i z regulacją prędkości. Przyjrzyjmy się najpierw różnym typom napędów kosiarek, a następnie przejdziemy do silnika. Skrzynia biegów i oś to najważniejsze części każdej kosiarki, dlatego przyjrzyjmy się szczegółowo tym elementom. Dźwignia Bail pozwala kontrolować prędkość i kierunek jazdy kosiarki. I pamiętaj, te napędy działają poprzez przeniesienie ciężaru kosiarki z jednej strony na drugą.

Silnik

W układzie napędowym kosiarki znajdują się cztery podstawowe części. Są to: silnik, przekładnia, koło pasowe i pasek napędowy. Zwykle najpierw zużywa się silnik, a potem przekładnia. Producenci kosiarek zazwyczaj nie sprzedają wewnętrznych części przekładni. Sprzedają jednak kompletne przekładnie. Ponadto, niektóre kosiarki są pozbawione przekładni. Przekładnia jest najdroższym elementem kosiarki, dlatego warto zainwestować w dobrą.

Aby wymienić pasek napędowy, należy najpierw zdjąć dolny pasek – Informacje zostały zebrane przez zespół serwisu https://dom-wnetrze-ty.pl. To koło pasowe jest zazwyczaj zabezpieczone uchwytem paska. Jeżeli ten uchwyt jest nadal przymocowany, to odkręć śrubę kluczem taśmowym. Należy również sprawdzić podnośnik regulacji prędkości, aby upewnić się, że pasek nie jest zablokowany. Pasek poluzuje się po wyjęciu z silnika. W razie potrzeby można go wymienić, ale nie zapomnij go najpierw sprawdzić!

Pasek napędowy jest drugim elementem kosiarki. Przenosi on moc i moment obrotowy z silnika na koła napędowe kosiarki. Zazwyczaj montuje się go na obu wałach. Silnik obraca pierwsze koło pasowe, które następnie napędza ostrze. W niektórych kosiarkach stosowany jest oddzielny pasek ostrza. Działa on podobnie jak główny pasek napędowy. Pasek napędowy zapewnia moc potrzebną do poruszania ostrza.

Wybierając kosiarkę, należy zwrócić uwagę na wielkość jej silnika. Silniki do kosiarek spacerowych są obecnie dostępne w czterech rodzajach. Najtańszy jest tradycyjny silnik z zaworem bocznym. Posiada on zawory z boku bloku silnika. Silniki z zaworami bezpośrednimi, wprowadzone przez Briggs & Stratton, mają większą moc i lepszą wydajność paliwa. Podczas gdy pierwszy z nich ma mniej koni mechanicznych, silnik górnozaworowy jest cichszy i tańszy.

Przekładnia

Przekładnia kosiarki ma wiele zalet. Przekładnia z jednym paskiem ma tę zaletę, że jest lekka, a jednocześnie nie ogranicza zakresu zmian prędkości obrotowej. Koło pasowe napędu jest wolne od naprężeń, a urządzenie do regulacji prędkości umożliwia kosiarce przejście z trybu wysokiej prędkości do niskiej prędkości. Siła regulacji prędkości jest proporcjonalna do momentu obrotowego wytwarzanego przez koło pasowe napędowe.

Sprawdź także:  Jak naostrzyć nóż do kosiarki

Przed wykonaniem prac przy przekładni sprawdź, czy nie jest ona poluzowana lub zatarta. Pozwoli to upewnić się, że napęd jest załączony. Niektóre kosiarki posiadają pod siedzeniem przełącznik wrażliwy na nacisk, który umożliwia załączenie napędu. Przed uruchomieniem silnika upewnij się, że działa. Zatarty hamulec postojowy unieruchomi kosiarkę i zmniejszy jej wydajność. Pasek napędowy jest pierwszym elementem, który należy sprawdzić podczas kontroli skrzyni biegów. Zerwany pasek napędowy wymaga wymiany. Pasek z czasem się zużywa, więc sprawdź, czy nie jest poluzowany lub zerwany.

Dobrze sprawdzają się również przekładnie hydrostatyczne. Wykorzystują one olej pod ciśnieniem. Pompa wewnątrz przekładni porusza płynem, który obraca koła. Przed uruchomieniem przekładni hydrostatycznej należy sprawdzić, czy jest ona wyposażona w ręczne sterowanie obejściem. Jeśli są obecne ręczne elementy sterujące obejściem, możesz ręcznie obejść przekładnię hydrostatyczną. W obu przypadkach przekładnia hydrauliczna pozwoli Ci na płynną zmianę prędkości. Jeśli jednak Twoja kosiarka ma napęd hydrostatyczny, upewnij się, że przekładnia jest w trybie pracy.

Opisane powyżej przekładnie stosowane są w kosiarkach samobieżnych o zmiennej prędkości jazdy do przodu. Wał silnika głównego 1 przenosi ostrza 17. Prędkość obrotowa kosiarki jest zwykle rzędu trzech tysięcy obrotów na minutę. Jeżeli kosiarka jest wyposażona w regulator prędkości obrotowej, można sterować prędkością obrotową ostrzy za pomocą przycisku regulacji prędkości. Wałek napędowy może być sprzężony z kołami kosiarki. Wał wyjściowy reduktora jest dostosowany do kół kosiarki.

W kosiarce spacerowej zastosowano oś poprzeczną. Ten zespół mechaniczny przenosi moc z silnika na ostrze kosiarki. Obraca on koło pasowe zamontowane nad ostrzem. Większość zaawansowanych technologicznie osi poprzecznych obraca się automatycznie po uruchomieniu silnika, ale kosiarka rusza dopiero po pociągnięciu dźwigni. Oś poprzeczna kosiarki traktorowej jest napędzana przez wał korbowy silnika i zazwyczaj jest połączona z paskiem kewlarowym. Mimo tych zalet, kosiarki pchane z tyłu cierpią na problemy związane z zerwaniem paska i zużyciem.

Układ napędowy to element kosiarki, który porusza koła w górę i w dół. Mechanizm napędowy kosiarki do trawy wykorzystuje poprzeczny element zamocowany obrotowo do przedniej części podwozia. Wykorzystuje on również koła przednie zamontowane na przeciwległych końcach elementu poprzecznego. Zespoły kół napędowych poruszają się niezależnie w górę i w dół od podwozia. W preferowanym wykonaniu, zespoły górnego i dolnego łącznika są obrotowe.

Sprawdź także:  Dlaczego kosiarka spalinowa traci moc?

Środek ciężkości typowej komercyjnej kosiarki sterowanej przekładnią znajduje się 20 cali nad ziemią. Wysokość ta zależy od ilości paliwa i wagi operatora. Dodatkowo istnieje wyimaginowany punkt zwany środkiem obrotu. Kosiarki z ruchomymi elementami układu zawieszenia mają tendencję do toczenia się wokół swojego środka obrotu. Zawieszenie z osią obrotową wytwarza pewien stopień ruchu w górę i w dół, ale nie zmienia pochylenia. Niezależny układ zawieszenia z łącznikami o równej długości będzie wytwarzał bardzo mały lub żaden ruch poprzeczny kół. Jednak układ zawieszenia o nierównej długości będzie nieznacznie zmieniał pochylenie kół.

Układ napędowy kosiarki składa się z dwóch części: podwozia i zespołu tnącego 24. Obie części są przymocowane do podwozia i są obrotowe. Mechanizm napędowy wykorzystuje silniki hydrauliczne do obracania każdego koła. Płyn hydrauliczny jest dostarczany do silników poprzez ramiona sterujące 29. Operator kieruje kosiarką poprzez zmianę prędkości względnej dwóch tylnych kół. Warto więc mieć to na uwadze przy wyborze układu napędowego kosiarki.

Wybierając układ napędowy kosiarki, należy upewnić się, że oś jest odpowiednia do rodzaju używanej kosiarki. Zazwyczaj układ napędowy będzie montowany na podwoziu ciągnika. Osie mogą być doczepiane do ciągnika lub formowane. Podobnie wygląda układ napędowy z osią poprzeczną. Przy wyborze układu napędowego kosiarki należy również uwzględnić wysokość zespołu tnącego i długość ostrza.

Innym częstym problemem związanym z układem napędowym kosiarki jest utknięcie kosiarki na biegu. Może to być spowodowane normalnym zużyciem lub błędem operatora. Silnik i skrzynia biegów mogą mieć zużytą lub pękniętą oś. Pasek napędowy może być zatrzaśnięty, a pasek napędowy może nie przekazywać energii prawidłowo. Zerwany lub zatrzaśnięty pasek napędowy będzie miał negatywny wpływ na mobilność kosiarki. Oprócz paska napędowego kosiarki, naprawy może wymagać również transaxle.

Dźwignia kabłąka

Dźwignia kabłąka w kosiarce do trawy jest urządzeniem obrotowym służącym do sterowania obydwoma napędzanymi kołami. Może być ustawiona tak, aby wykonywać stopniowe skręty lub poruszać się do przodu i do tyłu. Aby obrócić kosiarkę, operator naciska dźwignię do przodu na kabłąku 20. W miarę jak operator obraca dźwignię, pasek koła pasowego angażuje napęd koła na wybranym końcu, podczas gdy drugi jest rozłączony. Kosiarka obraca się w kierunku przeciwnym do koła, które jest zaangażowane.

Sprawdź także:  Czy lepiej kosić bosymi stopami?

Ta dźwignia jest powszechnie znana jako dźwignia martwego człowieka. Gdy jest zwolniona, zatrzymuje obrót ostrza, zabijając silnik w ciągu trzech sekund. Jeśli ten mechanizm nie działa, można spróbować zastosować zamiast niego dławik. Dźwignie trupa są dostępne w większości modeli kosiarek, w tym w akumulatorowych kosiarkach pchanych. Niezależnie od ich konstrukcji, funkcje te są niezbędne dla bezpieczeństwa kosiarki. Prawidłowo działająca dźwignia kabłąka może chronić Ciebie i Twoją rodzinę przed obrażeniami.

Dźwignia kabłąka w kosiarce do trawy jest najbardziej kluczowym elementem wyposażenia kosiarki. Pozwala ona kontrolować prędkość i kierunek jazdy kosiarki. Wystarczy pociągnąć ją do tyłu, aby zwolnić dźwignię i wyregulować przepustnicę. Teraz jesteś gotowy do rozpoczęcia koszenia trawy! I pamiętaj, że istnieje wiele innych części kosiarki, które są kluczowe dla jej funkcjonalności, więc pamiętaj o ich regularnej wymianie.

Preferowane wykonanie wynalazku obejmuje parę indywidualnych dźwigni zamontowanych na poprzecznym uchwycie kosiarki do trawy prowadzonej przez operatora. Każda dźwignia włącza koło pasowe biegu wstecznego i ustanawia napęd do poruszania kosiarki w kierunku wstecznym. Do silnika kosiarki dołączona jest przekładnia zębata, która pracuje w różnych zakresach prędkości. Przełącznik połączony z przekładnią umożliwia operatorowi zmianę biegów.

Oprócz dźwigni Bail, należy zwrócić uwagę na konstrukcję dźwigni. Niektóre kosiarki posiadają uchwyt typu push-forward, podczas gdy inne wykorzystują dźwignie kciukowe do aktywacji napędu. Uchwyt push-forward w serii Toro Personal Pace posiada mechanizm przypominający dźwignię do sterowania napędem. Jeśli planujesz używać kosiarki na podwórku, ważne jest, aby zdecydować się na rodzaj napędu, aby uniknąć frustracji i dyskomfortu.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane
Dlaczego kosiarka spalinowa nie odpala
Czytaj Dalej

Dlaczego kosiarka spalinowa nie odpala

Uruchamianie kosiarki spalinowej może być uciążliwe – niektórzy nie potrafią jej w ogóle odpalić! Chociaż przyzwyczajenie się do…