Dlaczego kosiarka benzynowa gaśnie po rozgrzaniu?

Dlaczego kosiarka benzynowa gaśnie po rozgrzaniu?

Jednym z najczęstszych powodów, dla których Twoja kosiarka spalinowa może nie ruszyć, jest jej gorąca praca. Jest to zazwyczaj wynik niewłaściwej mieszanki paliwa z powietrzem. Niepełne spalanie może również wystąpić w przypadku nagłego zwolnienia tempa pracy, co powoduje rozregulowanie rozrządu. Aby temu zapobiec, powoli zwalniaj kosiarkę. Sprawdź, czy nie ma poluzowanych śrub lub uszkodzonych uszczelek.

Poziom oleju przyczyną przegrzania

Jednym z najczęstszych problemów podczas użytkowania kosiarki spalinowej jest poziom oleju. Jeśli jest on zbyt niski, silnik nie będzie w stanie prawidłowo chłodzić i całkowicie przestanie pracować. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie filtra powietrza i upewnienie się, że śruby są dokręcone. Innym częstym problemem jest zatkany filtr powietrza, który może zagłodzić silnik z powietrza i benzyny oraz zwiększyć ilość wydzielanego ciepła.

Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, kosiarka może wyciekać olej i go spalać. Jeśli zauważysz jakiekolwiek wycieki, powinieneś je wymienić. Powinieneś również sprawdzić filtr oleju i upewnić się, że prawidłowo się uszczelnia. Olej może się również spalać, jeśli jest zbyt brudny lub zbyt ciężki. Upewnij się, że wymieniasz go regularnie. Problemem może być również brudny filtr powietrza. Jeśli zauważysz, że kosiarka przegrzewa się, może być zatkana olejem.

Sprawdź także:  Czy mogę kosić mokrą trawę kosiarką spalinową?

Właściwa mieszanka paliwa z powietrzem powoduje niepełne spalanie

Jeśli stosunek powietrza do paliwa jest zbyt niski, nie dochodzi do pełnego spalania. Powoduje to, że produkty spalania mają wyższą zawartość HC niż CO. Prawidłowe mieszanki paliwowo-powietrzne powodują również mniejszą ilość CO2 niż w przypadku mieszanki idealnej. W związku z tym gaz wytwarzany przez silnik nazywany jest “spalaniem hi-ho”.

Paliwa mają składniki węgla i wodoru i łączą się z tlenem, tworząc dwutlenek węgla i wodę. Ale kiedy te elementy nie łączą się całkowicie, następuje niepełne spalanie i powstaje sadza i tlenek węgla. Gazy te stanowią zagrożenie dla zdrowia i należy im zapobiegać podczas spalania paliw. Gazowy tlenek węgla został powiązany z chorobami serca, rakiem, a nawet śmiercią. Niewłaściwa mieszanka paliwowo-powietrzna może również prowadzić do niepełnego spalania i zwiększać emisję gazów cieplarnianych.

Sprawdź także:  Dlaczego trudno jest uruchomić kosiarkę do zarośli?

Zatkany filtr powietrza

Jeśli zauważysz żółtą lub brązową ciecz na desce rozdzielczej kosiarki lub zielony, czarny lub brązowy zbiornik gazu, czas sprawdzić filtr powietrza. Jeśli jest on brudny lub zatkany, może powodować mniej wydajną pracę kosiarki. Problem może być również spowodowany nieprawidłową konserwacją. Po pierwsze, przed uruchomieniem silnika należy pozwolić mu ostygnąć. Jeśli to możliwe, odłącz przewód świecy zapłonowej, aby zapobiec jego uruchomieniu.

Oprócz żółtego, czarnego lub czerwonego płynu, zatkany filtr powietrza może spowodować wolniejszą pracę kosiarki spalinowej. Kosiarka będzie pobierała więcej gazu, aby skosić ten sam obszar, a silnik będzie się trząsł. Będzie również emitować czarny dym. Na szczęście objawy te są łatwe do zauważenia. Zwykle można rozpoznać, czy kosiarka ma zatkany filtr powietrza po dźwięku silnika.

Luźne śruby

Jedną z najczęstszych przyczyn wyłączania się kosiarki spalinowej są luźne śruby. Dzieje się tak, ponieważ przez nieszczelności w silniku może dostać się zbyt dużo powietrza, co zaburza stosunek paliwa do powietrza. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku starszych kosiarek, w których części silnika mają tendencję do rozszerzania się w miarę rozgrzewania. Jeśli tak się stanie w przypadku Twojej kosiarki, przyjrzyj się tym powszechnym problemom związanym ze śrubami.

Sprawdź także:  Jak wyczyścić gaźnik kosiarki spalinowej

Innym częstym problemem jest zakleszczenie się śrub na ostrzach kosiarki, co utrudnia ich wyjęcie. Jeśli śruba utknęła w środku, spróbuj ją poluzować za pomocą imadła lub młotka. Jeśli śruba jest zbyt ciasna, możesz również skontaktować się ze spawaczem, aby zainstalować dodatkową śrubę dla większej przyczepności. Nie zapomnij jednak usunąć śruby z pokładu kosiarki przed próbą wyjęcia ostrza.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane
Co wymienić w kosiarce przed zimą
Czytaj Dalej

Co wymienić w kosiarce przed zimą

Jeśli chcesz utrzymać swoją kosiarkę tej zimy, będziesz musiał dokonać kilku napraw. Istnieje kilka obszarów, którymi należy się…
Jak korzystać z silnika kosiarki spalinowej
Czytaj Dalej

Jak korzystać z silnika kosiarki spalinowej

Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem kosiarki gazowej czy benzynowej, możesz zastanawiać się, jak prawidłowo używać silnika kosiarki…
Jakie paliwo wlać do kosiarki spalinowej
Czytaj Dalej

Jakie paliwo wlać do kosiarki spalinowej

Próbujesz dowiedzieć się jakie paliwo wlać do swojej kosiarki spalinowej? Nie jesteś jedyny! Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy…
Dlaczego kosiarka spalinowa dymi?
Czytaj Dalej

Dlaczego kosiarka spalinowa dymi?

Kosiarka spalinowa może być prawdziwym utrapieniem, ale czarna smuga dymu z wydechu jest objawem większego problemu. Dym jest…